Monday, July 20, 2009

20/07/2009 童真,童年 Childhood

At our generation, our playing things are:
Nature is our classroom.
Nowaday, modern children because of changes in the environment,
do not know what we play at our childhood.
This situation has gradually reduced,
we have to save the childhood of our children.
童年,天天幾乎都在過生日,
每天玩樂,回想起來是那么可愛。
兒時沒有多余的圖畫書,
大自然就是我們的課室。
每天都可以看著夕陽西下,
因為屋后就是山坡,美不勝收。
無憂無慮、糊里糊塗地長大。
现在的小孩随着环境的变化,
这些玩乐,已经逐渐减少了。
现代的小孩已经不知道我们儿时的玩乐与童真是什么了。





我的头巾。。 看我摆Pose!
我这Model好看吗?
我适合当Model吗?
My scarf, My Pose...
I suitable become Model?



我是笑还是哭?
其实是我刚哭完,当妈咪拿Camera的时候, 我就摆Pose咯!


I was laughing or crying?

In fact, I have just finished cry.

When Mami take Camera, I sure will Pose!





我的画脸猫。。。

My face with painting

No comments: